Fastän visst ser det ut ensamt här?
Men här är det en kompis på andra sidan. Med hund till och med.
Ja, nog vore det kul om det inte vore något stängsel alls...
Här kommer jag att publicera bilder, foton, de flesta ohämmat privata. Gamla och nya. De som vill läsa texter om mitt liv eller om mina åsikter, de får gå till min hemsida www.freewebs.com/larserick/ eller till bloggen http://lars-ericksblogg.blogspot.com
Erik och pappa utanför kyrkstugan.
Det gäller ju att ha cykelhjälm på. Det goda föredömet etcetera.
Och ibland så är det kul att hoppa av cykeln och fladdra med vingarna...
Vilket vackert par!
Och vackra frun vid cykeln. Det finns många vägar att utforska.
Denna dag innebar många olika saker. Här ett exempel bara på hur lilla Erik leker tillsammans med ett nyinköpt minibiljardbord tillsammans med vännen Elis. Det är inte lätt att veta hur man ska använda biljardkön från början... Som en bandyklubba, eller... ?
Och här en närbild på Erik under en liten skogspromenad i närheten av Lomtjärn.








Morsdag, den 25 maj 2008, började tidigt. Solen sken oss rakt i ögonen i sovrummet. Lika bra alltså att jag fick stiga upp och fixa en bricka med morgonfika plus Morsdagspresenter. Min lilla fru gillar verkligen denna vana, och Erik förstår också att det är något särkilt när fikat kommer på sängen. Och att öppna paket är kul, även om han inte alltid är den som får dem.
Mor och son lika glada.
Vid lunchtid var det så varmt att vi åt lunchen ute. Flingor och fil och stekta ägg. Inte så tokigt!
Och det blev varmare och varmare. Sköna mor stoltserar på altanen med öronhängena hon fått på morgonen.
Erik målade med vattenfärger ute. 




Men att äta gott (mat!) med goda vänner är inte fel det heller!
... och det är gott att äta hemma hos andra också.
En barnkalasvariant.
Mera tårta!
Roligt att hjälpa till att göra tårta också. Och gott! Mmmm....
gott... och festligt.
Erik väntar otåligt på att få börja äta av Morsdagstårtan (2008), varför ska mamma fotografera så mycket hela tiden, jag vill äta tårta!
Längst till vänster i denna bild från Arlanda skymtar Wilma. Det är full fart, nu är det uppehållstillstånd som gäller. Och sommar i Piteå som väntar.
Det var Noliamässa. Här besök i en "monter" med produkter från Boden.
En militärorkester spelade från scenen.
Ännu en bild av Wilma och besöket på Nolia, Försvarets dag augusti 2004.
Jag köpte bil, så vi tog oss till kyrkstugan. Wilma poserade gärna vid bilen.
Men inne i stugan var det mycket att göra för att den skulle kännas trevlig att vistas i. Dock, en paus fick man ju ta i arbetet.
I augusti bar det iväg till Storforsen också.
... och även i Storforsen passade det bra med en paus, lite dricka, fika och vila i solen till forsens brus.
Wilma "mitt i" forsen.
Nå, hösten kom förstås, Wilma började på SFI. Och det stod inte länge på förrän det var december - och jul igen.