Tio dubbellektioner i simningens grunder. Det fick Erik "genomlida" under besöket 2013 i Davao. Några bilder kring detta.
Simläraren som var en riktig instruktör uppehöll sig givetvis själv i vattnet i stort sett hela tiden.
Erik med ett "alternativt" flytetyg. I st för simplattan. Och utrustad med simglasögon, badmössa och godkända simbyxor...
Här inspekterar jag vad som försiggår. Medan kusin Erika strövar runt och vill ned i poolen hon också.
Här ser vi simplattan.
Och jag fångades av kameran med en blomma i munnen.
Simläraren, kusin Junel och Erik
Full fart i poolen. En hotellpool, där inträdet givetvis kostade. Förutom läraren, utrustningen, och resor och transporter till och från hotellet.
Här kommer jag att publicera bilder, foton, de flesta ohämmat privata. Gamla och nya. De som vill läsa texter om mitt liv eller om mina åsikter, de får gå till min hemsida www.freewebs.com/larserick/ eller till bloggen http://lars-ericksblogg.blogspot.com
fredag 3 maj 2013
Dags för några bilder från Phils? Gatuparad
Några färgglada bilder från årets stora gatuparad i Davao City.
Det höll på i timmar. Det var som om halva staden deltog i paraden och den andra halvan var ute och tittade på det hela.
Det höll på i timmar. Det var som om halva staden deltog i paraden och den andra halvan var ute och tittade på det hela.
Mannen i den fula skjortan, det är jag.
måndag 29 oktober 2012
Erik har farlig skolväg
Vår son Erik har en farlig skolväg. Många farliga och tungt trafikerade korsningar. Därför har vi och en granne begärt skolskjuts pga denna farliga trafikmiljö. Och där har Piteå-Tidningen idag (29 okt 2012) en, nej tre artiklar om detta. Länk här.
Erik och klasskamraten och grannen Frida har svårt att ta sig över vägen på grund av den tunga trafiken. Markerat övergångsställe och annat saknas helt.
söndag 3 juni 2012
Houseblessing
Houseblessing. Ett slags variant av taklagsfest, men när huset är färdigt, med religiös inledning och en oändlig skara människor som vill vara med på festen. Dvs att äta (gris, get mm och RIS) - och dricka.
Prästen ska ha ett arvode (i ett kuvert)plus en kasse mat (inslagen i fint cellofan)som ska gå till de fattiga,
På dessa bilder ser vi från början av blessingen (utanför huset), när han stänker vigvatten i varje rum. Och tar emot gåvan till de fattiga.




Prästen ska ha ett arvode (i ett kuvert)plus en kasse mat (inslagen i fint cellofan)som ska gå till de fattiga,
På dessa bilder ser vi från början av blessingen (utanför huset), när han stänker vigvatten i varje rum. Och tar emot gåvan till de fattiga.




En liten fotbollsspelare
Dags för nya färska bilder.
Sonen Erik, sex år, gjorde då sina första fotbollsmatcher någonsin... Efter bara tre inneträningar och en uteträning.
Han gillar fotboll, och spelar för Öjebyns IF. Färgerna är blå-vitt och han har nummer nio på ryggen.
I helgen var det Examenscupen i Hemmingsmark (för 18:e året i följd). Mängder av lag. Massor av unga spelare, och massor av åskådare, ledare och föräldrar (förstås).
Nästan som ett Piteå Summergames, men något mindre. Om några veckor är det dags för PSG också, och han spelar då med.
Som synes av bilderna var det växlande väder under matcherna. Det blåste hela tiden, men sista matchen så regnade det också, och det riktigt mycket. Då hade han mössa på sig...
Blåst, regn och kyla. Men bara glada miner. Och lyckliga barn. Spelglädje. Inga cirkusfasoner, ingen kamp om pengar. Bara ren idrott och glädje.
Etiketter:
Erik Forsgren,
Examenscupen,
fotboll,
Hemmingsmark,
Öjebyns IF
söndag 23 oktober 2011
Måla påskägg 2011
Kul på skidor och cykel
Erik i förskola och F-klass
Tiden går och Erik blir allt större. Nja, dvs har växer på längden, men knappast på bredden. Mager som en sticka. Men är pigg och nyfiken på det mesta.
Här några bilder från avslutningen i förskolan (Lyckobacken) i juni i år.



Men han har nu också lämnat förskolan och börjat i s.k F-klass, förberedelseklass. Ett par glimtar från första dagen.

Här några bilder från avslutningen i förskolan (Lyckobacken) i juni i år.



Men han har nu också lämnat förskolan och börjat i s.k F-klass, förberedelseklass. Ett par glimtar från första dagen.
Erik i oktober 2011
Jag har varit dålig på att lägga ut bilder under lång tid. Här ska jag ändå ge lite glimtar från lille Eriks tillvaro nu i oktober.
En sak är att han varit hos tandläkare, de hade hittat några hål. Så nu blir det mindre med godis.


Dessutom har han träffat sin (ena) storasyster, Cecilia, som sedan länge bor i Stockholmsområdet.

En sak är att han varit hos tandläkare, de hade hittat några hål. Så nu blir det mindre med godis.

Dessutom har han träffat sin (ena) storasyster, Cecilia, som sedan länge bor i Stockholmsområdet.

onsdag 24 november 2010
Blandade färska bilder
Här tre bilder, helt färska. En på mig och Erik. En på hela familjen. Och en på fru och barn plus en filippinsk väninna till henne med syster och barn. De sistnämnda på tillfälligt besök i Sverige.



Filippinskt barndop

På min "vanliga" blogg har jag nyligen publicerat ett antal bilder från ett filippinskt barndop där vi deltog.
Där finns också en länk till en längre textbeskrivning av hur det gick till.
söndag 10 oktober 2010
Kyrkokören i Öjeby kyrka
Det här är ett försök att lägg upp en liten filmsnutt, inspelad med mobilkamera, från ett framträdande i Öjeby kyrka av kyrkokören.
lördag 7 augusti 2010
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)












