onsdag 7 mars 2007

Political me

Ett av mina största intressen är ju engagemanget för samhällsfrågor, att göra samhället bättre. Dvs politik.
Det finns inte många bilder från politiska sammanhang. Men här är några från senare år ändå.

Här presenterar vi vårt valprogram för pressen. Jag sitter i mitten.

Ibland var man ju ute och deltog i opinionsmöten och debatter utanför fullmäktigesalen. Här i Sikfors 2004 i en skolfråga, ivrigt försvarande fps ståndpunkt.

I full fart med att tala i fullmäktigesalen, Piteå.

Här med halmhatt vid fp-montern i Nolia, valrörelsen 2002. Var mycket aktiv och tillbringade flera timmar varje dag och pratade för liberal politik.


Här på väg till vallokalen för uppdraget som valförrättare, sept 2006.

onsdag 28 februari 2007

Erik på första sidan i PT



Det må väl vara förlåtet för en far att vara stolt över sin son. Som nu när Piteå-Tidningen publicerar två bilder av honom. En till och med på första sidan! Som synes här med sin mor. Och anledningen var tidningens reportage om årets Bokrea.



Inne i tidningen visades sonen enligt ovan. Bilden från vårt besök på Åhlens. Dessutom handlade vi böcker också på Coop och bokhandeln.

lördag 17 februari 2007

Med min lille son.

Nu i februari 2007 så är min son Erik 1 år och 5 månader. Han går, om än vingligt, pratar en massa - om än inte så man förstår. Förståndet är det inget fel på heller, men det betyder ju inte att han lyder.



Här några bilder på Erik.

Uppvaktning på ettårsdagen.







Att rida på pappas axlar är kul.

Vintern 2006, VIP febr, bara 5 månader.




Med tiden blev denna barnbilstol alldeles för liten.









Hemma på tomten, sommaren 2006.
Höst, dags byta till vinterdäck.


Sommaren 2006 kröp han ännu. Men fort...


Men att sitta med pappa i soffan kan också vara trevligt.

















Kryper i gräset.






























PDOL 2006

Det var en gång en flicka...


Det var en gång en flicka, som sedan blev min hustru. Född i Filippinerna.
Finns inga foton från hennes första år, däremot från skoltiden. Och ett "uråldrigt" foto på hennes unga föräldrar. Med de äldsta systrarna Josephine och Virgie.


Dans i skolan

Och i high school blev hon löjtnant i armén.


Och hon lärde sig använda och älska datorer.


Söt slank flicka.


Så blev hon då examinerad lärare!



I katedern.


"Native" är hon inte, men visst kan man klä sig i folkdräkt.

Så träffades vi...
och hon kom till Sverige.
Arlanda flygplats.
 


... och hon lärde sig att cykla!


... började läsa SFI och hamnade i PT.

torsdag 15 februari 2007

Det var en gång en pojke







Några mycket gamla bilder på mig. Och på mina föräldrar. På den äldsta bilden är jag bara cirka ett halvår gammal, sedan ett år, sju år, åtta år och tio år. Tiden går.
Väl bekomme.

tisdag 30 januari 2007

Du kan hitta fler bilder

Du kan hitta fler bilder på andra bloggar också. Av mig och min familj.
Testa t ex: http://lars-ericksblogg.blogspot.com/
Det är främst tänkt som en textblogg, med diverse kommentarer, men där finns också en hel del bilder, publicerade hösten 2006 och i januari 2007.
Främst äldre bilder finns på "Bildgalleri" på min hemsida: www.freewebs.com/larserick/

Eftersom utrymmet är begränsat där så är dock hemsidan också den mest koncentrerad på skrivna texter. Men med ett femtiotal bilder.

Tillägg (2020): mina texter och "bloggar" på Freewebs är dock sedan flera år inte åtkomliga (i vart fall inte för mig. )

söndag 21 januari 2007

Vänner, bekanta, grannar 2006 (Piteå m omnejd)

Ett litet urval av bilder från främst sommaren 2006.
Vänner, bekanta och barn. Bl a hos Kiet med Elias. Ulf och Ninghua. Audrey, Starry med flera.







lördag 20 januari 2007

Bröllopsbilder, dec 2003.




Diverse bilder kring bröllopet och förberedelser. Brudklänning. Brudkrona. Ringar. Brudbukett. Brud och brudgum. Med mera.