Visar inlägg med etikett Wilma. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Wilma. Visa alla inlägg

tisdag 26 juni 2018

Eriks faster Lillian, 2018

Vi var en sväng och besökte min sjuka syster Lillian (Parkinsons sjukdom) härom veckan. Dessutom relativt nybliven änka, med stort vårdbehov.  Och långt ifrån oss...
Här hälsar min syster Lillian på sin unga svägerska, min fru Wilma. 
Här en bild av henne, Eriks faster alltså, och Erik. I Lillians lägenhet, s.k. trygghetsboende.










fredag 8 maj 2015

Svägerskor


Några bilder för att presentera  mina svägerskor...
Först en bild där jag kramar om Tata/Merlyn medan Nene/Melinda "svartsjukt" betraktar oss.




så en bild på Jing-jing/Virgie














och en på Tata/Merlyn i Folkets Park i Davao C




Här ovan Nene/Melinda  och  Jojo/Josefine med glasögon. 
Och slutligen en med alla systrarna, inklusive Weng/Wilma. Sedan Jojo, Jing-jing, Tata och Nene. Och nederst i vänstra hörnet så tittar lille Joshua förundrat på hela uppställningen.


OK, en svägerskebild till


lördag 29 mars 2014

Stockhlomsglimtar

Fönstershopping
Erik i Slottsbacken

Svenska försvaret tar ton...

På Stortorget


Fönstren lockar...


Karaoketime

Min kära hustru gillar, liksom hennes kompisar och landsmän, karaoke. Se bara.



söndag 27 januari 2008

Familjebilder


På "kalas" hos vänner, 2007.



Familjen hemmavid.


Våren 2007.

Sommaren 2007.
Också sommarbild.

Familjen samlad i soffan på nyårsafton 2007.

torsdag 28 juni 2007

Midsommar

Firade midsommar med vänner. En del jobb (målat hus) men också samvaro i olika former. Som dans kring majstången.

Lille Erík var inte så trakterad av blomkransen, men är det midsommar så...
Här är jag med några vänner. Bert-Ove och Audrey.

Familjebild, midsommarafton.

Och så åts det en hel del förstås.
Då kunde det vara skönt med lite friskt källvatten också.
Med vännerna igen. Starry.

Här är Erik redo för hemfärden.

Men det videofilmades en hel del också, in i det sista. Ursäkta för den väldigt fula kepsen.
Men sedan bar det iväg hemåt.

lördag 17 februari 2007

Det var en gång en flicka...


Det var en gång en flicka, som sedan blev min hustru. Född i Filippinerna.
Finns inga foton från hennes första år, däremot från skoltiden. Och ett "uråldrigt" foto på hennes unga föräldrar. Med de äldsta systrarna Josephine och Virgie.


Dans i skolan

Och i high school blev hon löjtnant i armén.


Och hon lärde sig använda och älska datorer.


Söt slank flicka.


Så blev hon då examinerad lärare!



I katedern.


"Native" är hon inte, men visst kan man klä sig i folkdräkt.

Så träffades vi...
och hon kom till Sverige.
Arlanda flygplats.
 


... och hon lärde sig att cykla!


... började läsa SFI och hamnade i PT.