| Här hälsar min syster Lillian på sin unga svägerska, min fru Wilma. |
Här kommer jag att publicera bilder, foton, de flesta ohämmat privata. Gamla och nya. De som vill läsa texter om mitt liv eller om mina åsikter, de får gå till min hemsida www.freewebs.com/larserick/ eller till bloggen http://lars-ericksblogg.blogspot.com
Visar inlägg med etikett Wilma. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Wilma. Visa alla inlägg
tisdag 26 juni 2018
Eriks faster Lillian, 2018
Vi var en sväng och besökte min sjuka syster Lillian (Parkinsons sjukdom) härom veckan. Dessutom relativt nybliven änka, med stort vårdbehov. Och långt ifrån oss...
Här en bild av henne, Eriks faster alltså, och Erik. I Lillians lägenhet, s.k. trygghetsboende.
fredag 8 maj 2015
Svägerskor
Några bilder för att presentera mina svägerskor...
Först en bild där jag kramar om Tata/Merlyn medan Nene/Melinda "svartsjukt" betraktar oss.
och en på Tata/Merlyn i Folkets Park i Davao C
Här ovan Nene/Melinda och Jojo/Josefine med glasögon.
Och slutligen en med alla systrarna, inklusive Weng/Wilma. Sedan Jojo, Jing-jing, Tata och Nene. Och nederst i vänstra hörnet så tittar lille Joshua förundrat på hela uppställningen.
OK, en svägerskebild till
lördag 29 mars 2014
söndag 27 januari 2008
Familjebilder
torsdag 28 juni 2007
Midsommar
Firade midsommar med vänner. En del jobb (målat hus) men också samvaro i olika former. Som dans kring majstången.

Lille Erík var inte så trakterad av blomkransen, men är det midsommar så...
Här är jag med några vänner. Bert-Ove och Audrey.
Familjebild, midsommarafton.
Och så åts det en hel del förstås.
Då kunde det vara skönt med lite friskt källvatten också.
Med vännerna igen. Starry.

Här är Erik redo för hemfärden.

Men det videofilmades en hel del också, in i det sista. Ursäkta för den väldigt fula kepsen.
Men sedan bar det iväg hemåt.

Lille Erík var inte så trakterad av blomkransen, men är det midsommar så...
Här är jag med några vänner. Bert-Ove och Audrey.
Familjebild, midsommarafton.
Och så åts det en hel del förstås.
Då kunde det vara skönt med lite friskt källvatten också.
Med vännerna igen. Starry.
Här är Erik redo för hemfärden.

Men det videofilmades en hel del också, in i det sista. Ursäkta för den väldigt fula kepsen.
Men sedan bar det iväg hemåt.
Etiketter:
Audrey,
Bert-Ove,
Erik,
källvatten,
Lars-Erick,
midsommar,
Starry Ringh,
videofilmning,
Wilma
lördag 17 februari 2007
Det var en gång en flicka...

Det var en gång en flicka, som sedan blev min hustru. Född i Filippinerna.
Finns inga foton från hennes första år, däremot från skoltiden. Och ett "uråldrigt" foto på hennes unga föräldrar. Med de äldsta systrarna Josephine och Virgie.

Dans i skolan

Och i high school blev hon löjtnant i armén.
Och hon lärde sig använda och älska datorer.
Söt slank flicka.

Så blev hon då examinerad lärare!
I katedern.

"Native" är hon inte, men visst kan man klä sig i folkdräkt.
Så träffades vi...och hon kom till Sverige.
Arlanda flygplats.
Etiketter:
-wilma Forsgren,
Weng-weng,
Wilma,
Wilma Dulugin Forsgren
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)






