Visar inlägg med etikett Erik. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Erik. Visa alla inlägg

onsdag 27 augusti 2014

Erik hittade en vän på Cypern

Vi var på Cypern första veckan i augusti. Varmt där, mycket varmt. Liksom det var i Sverige tills vi kom hem igen. Men redan efter några dagar blev det kallare och kallare,  regn, kyla, rent ut sagt höstväder.
 Men på Cypern var det som sagt varmt, och Erik tillbringade mycket tid i poolen. När det var möjligt flera gånger om dagen.
Och så träffade han Elias från Småland och de blev väldigt goda vänner. I och utanför poolen. Några bilder.

 Det fanns ju annat än pool att förnöja sig med också.
Inte minst för de med barnasinne.
Elias o hans mamma
Elias och Erik

Elias, hans pappa och Erik
 Trots delvis glada miner så var det ändå inte kul att skiljas. Det är ju en bra bit mellan Norrbotten och Småland.

lördag 29 mars 2014

Stockhlomsglimtar

Fönstershopping
Erik i Slottsbacken

Svenska försvaret tar ton...

På Stortorget


Fönstren lockar...


Karaoketime

Min kära hustru gillar, liksom hennes kompisar och landsmän, karaoke. Se bara.



söndag 27 januari 2008

Familjebilder


På "kalas" hos vänner, 2007.



Familjen hemmavid.


Våren 2007.

Sommaren 2007.
Också sommarbild.

Familjen samlad i soffan på nyårsafton 2007.

lördag 29 december 2007

Erik läser tidningen



Erik tar gärna efter pappas vanor. Här passar han på att "läsa" morgontidningen samtidigt som han äter sin morgonsmörgås.

söndag 4 november 2007

Erik i lekpark o på andra äventyr.

Hög tid att lägga in fler bilder verkar det som.
Alltså, här bilder från Erik i lekparken och tillsammans med mamma och pappa på andra äventyr. Samtidigt med "loppis".







Av okänd anledning så vägrar datorn (programmet) hämta fler bilder just nu, så det blir inget mera denna gång.

måndag 20 augusti 2007

Besök


Sommar brukar innebära lite flitigare besök av vänner. Här ett besök en av de kyligare försommardagarna.

Här Erik med kamraten Elis, nio månader äldre bara.
Mödrarna kommenterar en bild tagen av mobiltelefonen.
Pojkarna i bärbuskarna.

Erik och en annan äldre kompis (Anna-Maria) i studsmattan.
Konferens i trädgårdssoffan.

Hopp i lite studsmatta, lära-gå-vagn med mera.

fredag 17 augusti 2007

Hemmavid

Hemma och sommar. Det betyder så många saker.

Att äta hemmagjord tårta till exempel.


Eller att klippa gräset. Erik hjälper gärna till på sitt sätt.

Nog är maskrosor fina, om än de blir alltför många.


Man kan gå över och prata med grannarna.


Som far i huset var det angeläget att snickra och sätta upp ett förråd, en "boda".

Erik "skördar" dill.

Här är det jordgubbar som skördas. Så mycket blev det inte, fåglar och andra djur ville ha sin del, och regnandet gjorde att en del ruttnade genast.

Duktiga frun hjälpte till med diverse målningsarbeten.

Mera målning.

söndag 1 juli 2007

Två pojkar vilar

Lille Erik vilar ut efter en tröttsam dag.

I kyrkstugan.
Men pappa är också trött, sängen är smal, och Erik ligger gärna på pappas bröst.


... och Erik gäspar.


Skönt att vila för pojkarna.

torsdag 28 juni 2007

Midsommar

Firade midsommar med vänner. En del jobb (målat hus) men också samvaro i olika former. Som dans kring majstången.

Lille Erík var inte så trakterad av blomkransen, men är det midsommar så...
Här är jag med några vänner. Bert-Ove och Audrey.

Familjebild, midsommarafton.

Och så åts det en hel del förstås.
Då kunde det vara skönt med lite friskt källvatten också.
Med vännerna igen. Starry.

Här är Erik redo för hemfärden.

Men det videofilmades en hel del också, in i det sista. Ursäkta för den väldigt fula kepsen.
Men sedan bar det iväg hemåt.