Vi var på Cypern första veckan i augusti. Varmt där, mycket varmt. Liksom det var i Sverige tills vi kom hem igen. Men redan efter några dagar blev det kallare och kallare, regn, kyla, rent ut sagt höstväder.
Men på Cypern var det som sagt varmt, och Erik tillbringade mycket tid i poolen. När det var möjligt flera gånger om dagen.
Och så träffade han Elias från Småland och de blev väldigt goda vänner. I och utanför poolen. Några bilder.
Det fanns ju annat än pool att förnöja sig med också.
Inte minst för de med barnasinne.
Elias o hans mamma
Elias, hans pappa och Erik
Trots delvis glada miner så var det ändå inte kul att skiljas. Det är ju en bra bit mellan Norrbotten och Småland.
Här kommer jag att publicera bilder, foton, de flesta ohämmat privata. Gamla och nya. De som vill läsa texter om mitt liv eller om mina åsikter, de får gå till min hemsida www.freewebs.com/larserick/ eller till bloggen http://lars-ericksblogg.blogspot.com
Visar inlägg med etikett Erik. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Erik. Visa alla inlägg
onsdag 27 augusti 2014
lördag 29 mars 2014
söndag 27 januari 2008
Familjebilder
lördag 29 december 2007
Erik läser tidningen
söndag 4 november 2007
Erik i lekpark o på andra äventyr.
måndag 20 augusti 2007
Besök

Sommar brukar innebära lite flitigare besök av vänner. Här ett besök en av de kyligare försommardagarna.
Här Erik med kamraten Elis, nio månader äldre bara. 
Mödrarna kommenterar en bild tagen av mobiltelefonen.
Pojkarna i bärbuskarna.
Erik och en annan äldre kompis (Anna-Maria) i studsmattan.
Konferens i trädgårdssoffan.Hopp i lite studsmatta, lära-gå-vagn med mera.
Etiketter:
Elias,
Erik,
Kiet,
lära-gå-vagn,
studsmatta,
Titin
fredag 17 augusti 2007
Hemmavid
Hemma och sommar. Det betyder så många saker.

Att äta hemmagjord tårta till exempel.
Eller att klippa gräset. Erik hjälper gärna till på sitt sätt.
Nog är maskrosor fina, om än de blir alltför många.

Man kan gå över och prata med grannarna.
Som far i huset var det angeläget att snickra och sätta upp ett förråd, en "boda".
Erik "skördar" dill.
Här är det jordgubbar som skördas. Så mycket blev det inte, fåglar och andra djur ville ha sin del, och regnandet gjorde att en del ruttnade genast.
Duktiga frun hjälpte till med diverse målningsarbeten.
Mera målning.

Att äta hemmagjord tårta till exempel.
Eller att klippa gräset. Erik hjälper gärna till på sitt sätt.
Nog är maskrosor fina, om än de blir alltför många. 
Man kan gå över och prata med grannarna.
Som far i huset var det angeläget att snickra och sätta upp ett förråd, en "boda".
Erik "skördar" dill.
Här är det jordgubbar som skördas. Så mycket blev det inte, fåglar och andra djur ville ha sin del, och regnandet gjorde att en del ruttnade genast.
Duktiga frun hjälpte till med diverse målningsarbeten.
Mera målning.
Etiketter:
Erik,
hemmavid 2007,
jordgubbar,
maskrosor,
måla,
skörda,
snickra,
tårta
söndag 1 juli 2007
Två pojkar vilar
torsdag 28 juni 2007
Midsommar
Firade midsommar med vänner. En del jobb (målat hus) men också samvaro i olika former. Som dans kring majstången.

Lille Erík var inte så trakterad av blomkransen, men är det midsommar så...
Här är jag med några vänner. Bert-Ove och Audrey.
Familjebild, midsommarafton.
Och så åts det en hel del förstås.
Då kunde det vara skönt med lite friskt källvatten också.
Med vännerna igen. Starry.

Här är Erik redo för hemfärden.

Men det videofilmades en hel del också, in i det sista. Ursäkta för den väldigt fula kepsen.
Men sedan bar det iväg hemåt.

Lille Erík var inte så trakterad av blomkransen, men är det midsommar så...
Här är jag med några vänner. Bert-Ove och Audrey.
Familjebild, midsommarafton.
Och så åts det en hel del förstås.
Då kunde det vara skönt med lite friskt källvatten också.
Med vännerna igen. Starry.
Här är Erik redo för hemfärden.

Men det videofilmades en hel del också, in i det sista. Ursäkta för den väldigt fula kepsen.
Men sedan bar det iväg hemåt.
Etiketter:
Audrey,
Bert-Ove,
Erik,
källvatten,
Lars-Erick,
midsommar,
Starry Ringh,
videofilmning,
Wilma
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)












