
Här kommer jag att publicera bilder, foton, de flesta ohämmat privata. Gamla och nya. De som vill läsa texter om mitt liv eller om mina åsikter, de får gå till min hemsida www.freewebs.com/larserick/ eller till bloggen http://lars-ericksblogg.blogspot.com






Det här är ett försök att lägg upp en liten filmsnutt, inspelad med mobilkamera, från ett framträdande i Öjeby kyrka av kyrkokören.
Detta är min dotter, Erika Forsgren. Bilden tagen i dec 1997 då det stod klart att hon vunnit en rikstäckande uppsatstävling med ca 15 000 deltagande, arrangerad av Diskrimineringsombudsmannen. I juryn satt bl a Ingrid Segerstedt Wiberg, legendarisk frihetskämpande liberal och stark motståndare till förföljandet av flyktingar och för mänskliga rättigheter.
Tävlingen var på temat flyktingfientlighet-diskriminering.
Tävlingen ägde rum tidigare under hösten, då Erika gick på högstadiet och bara var 15 år. Hon var sjuk den dagen (också), var mycket sjuk den tiden), men hade släpat sig till skolan för att skriva. När hon kom hem sa hon: "Nej pappa, det gick nog inte så bra. Jag kände mig dålig. "
Efter en tid stod det klart att hon vunnit tävlingen på skolan och skulle bedömas tillsammans med de bästa från landets alla skolor, som deltagit. Ytterligare några veckor senare fick vi ett samtal från skolan, Erika låg åter sjuk hemma i sängen, att de ville hon skulle komma till skolan för att lokalpressen skulle ta bilder och göra reportage. 
Därefter ett par äldre bilder. Cecilia, en bild då hon var två år gammal bara och en av Erika när hon är sådär tre år gammal. 




Ibland får även jag rycka in och hjälpa till med något i akvariet.
Här ser vi att det är ganska många fiskar i akvariet. Fler lär knappast få plats, de måste ju ha utrymme att röra sig på också. På akvariets baksida har vi klistrat en bit julklappspapper med fantasifiskar. Det ger lite mera liv åt akvariet, den trista, vita tapeten bakom är ju inte så kul för fiskarna (eller oss) att se.
Men vi undrar förstås om de kan bli förvirrade av dessa fantasifiskar, som dessutom är stora jämfört med akvariefiskarna.
Vem vet?


Taxi är också vanligt. Finns med och utan AC, de senare lite billigare och svårare att få tag i. Alla verkar mer eller mindre slitna, speciellt de utan aircon. Å andra sidan slipper man lunginflammation om man åker utan aircon.
Motorcyklar har blivit vanliga. I praktiken verkar de vara ett mellanting mellan en trimmad moped och en lätt mc. Det är många som försöker tjäna in till betalningen genom att fungera som mc-taxi för 1-2 passagerare. Praktiskt speciellt för att ta sig hem den sista biten från huvudvägen(s jeepny) och den miserabla vägen upp till där man bor, vilket kan vara en eller flera km in i "djungeln".
Tricycle är ombyggda motorcyklar som kan ta uppåt tio pasagerare. Det finns dessutom rena trampcyklar (ombygga) som ar 4-5 passagerare.
Det är tät och tung trafik. Förutom passagerartrafik är det dessa varutransporter. Privatbilar finns också, men det är inte de som dominerar trafikbilden.
Happy birthday, Ericka, from all of us in Sweden.